Madizzel

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

Gårdagen

Av Madeleine - 12 augusti 2011 09:41

På gymmet igår, lyckades jag slå till med ett super program=), riktigt gött att ta sig igenom på gymmet igår. Dock hade jag glömt min lapp hemma med vilka maskiner jag skulle köra så det var lite oturligt gjort. Men jag lyckads nästan träffa rätt ;P


Sen när jag kom hem åt jag mat och duschade. Efter det kom Johanna och vi drog till Orraholmen för att träna vovvar. Eller nee Johanna satt och tittade på och jag tränade vovvar :P


Cordy: Tränade inkallning och lite appotering. Hon var inte alls nöjd med läget och kände inte för det idag. Inkallningen gick bra några gånger, en gång fick hon till riktigt grym. Hon längde till sin vackra "galopp" och gjorde päronsvängen nära snabbt och snyggt!


Ricoh: Tränade inkallning och sakstövning. Inkallningen gick sisådär, han är lite ringrostig tror jag. Men han fick också in någon snygg päronsväng. Han har tyvärr tendensen att inte sitta ner efter utan att hoppa på mitt ben istället. En ful ovana som måste bort. På sakstövningen gick det bättre. Han hämtade bollen flera gånger, sen testade vi två gånger att kasta ut bollen så han inte såg och då jobbade han faktiskt jätte bra. Lite mer övning där så fattar han snart grejen!


Shandy: Tränade lite spår och sakstövning. Sakstövningen, hon utvecklas mer och mer är mycket stolt över henne! Även hon fick blunda när Johanna kastade ut bollen så Shandy fick söka efter den. Detta kan nog bli bra med lite extra träning!! Spåret då, det var alltså två månader sedan hon spårade sist, hon gjorde de jätte snyggt. Jag har ritat en liten bild så skall jag berätta hur allt gick till. 

Det svarta sträcket är spåret som jag la en 30min innan hon skulle gå de. De röda prickarna, är röda snitslar, på¨visning, start och mål. Så spåret börjar alltså där det är två rödaprickar. De gåra prickarna markerar vinklarna. Och det gröna sträcket är hur Shandy gick. 

Som ni ser fram till första vinkeln så gick hon bra, i en jävla fart med. Vid den första vinkeln tappade hon bort sig och sprang runt i cirklar, då påvisade jag henne en gång till vid den bruna pricken, alltså en liten bit innan hon började cirkulera. Då begav vi oss igen och hon hittade spåret. Nästa vinkel hade flyttat sig, (Ringde Ammi och hon sa att spåret kan flytta på sig 3-5m, i sidled, beroende på hur de blåser) så hon tog vinkeln där och sedan körde hon mot slutet. En riktigt bra spårtur måste jag verkligen säga. Nu skall bara spåret bli längre + att typ pappa, Billy eller någon annan skall lägga det åt mig så inte jag vet vart vi skall. 


Vidare till kvällen. Vi åkte på sista Sommartorsdagen i Borås. Det var Smokie som spelade. Det var nog ett av de bästa banden jag sett live. Riktigt bra var dem. Dem som åkte var jag, mamma, samuel och Johanna och när vi kommit dit kom även pappa. Vi tog en fika och sen begav vi oss ner till storatorget. 

En toppendag var verkligen något jag behövde, efter alla dumheter som hänt runt omkring mig. Tack mina älskade för att ni gav mig en kanon kväll<3


Över till dagens bravader. Älsklingen kommer hit ikväll, MYSPYS.. Men innan dess skall jag lägga ett spår till Shandy. Jag skall åka till Oili och Lennart. Dem har en affär och jag behöver handla lite saker till mina underbara hundar:). Eller njaa skall väl egentligen bara handla till Ricoh, mat och ett halsband :P


Innan vi åker till dem skall vi även åka till Anette och Conny och visa upp våra stoltheter som vi köpt av dem :)


En kanondag tror jag verkligen!!

På återseende!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 25 januari 2012 12:53

Nu ville jag bara meddela att jag börjat blogga på ett nytt ställe.    Hoppas ni alla vill följa med mig dit!! Det kommer bli fler inlägg och mycket mer bilder. Detta för att jag kan blogga från mobilen väldigt smidigt!! http://madeleinespang...

Av Madeleine - 24 januari 2012 10:53

Hahah vet inte hur många gånger jag skrivit om detta inlägget. Vill mest bara skrika åt denna helvetes bloggplats. Jag har liksom varit medlem här i snart två år men jag fattar inte varför jag inte bara byter. Stör mig något så enormt på att dem säge...

Av Madeleine - 24 januari 2012 01:18

Ibland hamnar jag i sådana där stunder då jag sitter och tänker, planerar och helt plötsligt så sprang klockan all världens väg:O, helt stört.. Avslutade iaf kvällen med en promenad med Moa och sen tog vi oss lite tee och satt och myste. Över till mi...

Av Madeleine - 23 januari 2012 10:53

Det är alltid så kul att betala fakturor, hahah nu är det gjort iaf. Passade på medans Johanna ligger och kollar på våra bästa år;P, Yippiiieee va kul de är, NOT... När de slutat skall vi äta frukost och sen ta oss en proemnix till kaninerna, där ska...

Av Madeleine - 22 januari 2012 23:38


Klockan är snart 00, jag och Johanna har precis startat en film, mean girls 2, dock saknar den undertext, men det är fixat nu, så bra..  Har alltså min bästis här, hon skall nana här inatt och det gör också Cordy, så har två natt gäster:) Skulle ...

Ovido - Quiz & Flashcards