Madizzel

Alla inlägg under december 2011

Av Madeleine - 31 december 2011 23:53

Nu gör vi sista inlägget för iår!!

Gott nytt år alla glada!

Av Madeleine - 31 december 2011 20:12

Idag är det den 31 december. Snart är det ett nytt år. Nya möjligheter och nya chanser. 


Som vanligt så ändras planerna inför nyår tusen gånger och det är nog sista gången någonsin jag ens försöker planera något inför denna dagen, alltså det är så jävla överskattat med nyår. 


Började med att Johanna skulle umgås med oss vi skulle hitta på något kul. Men så blev det inte, då skulle jag och Moa överraska Emma med mat och trårta. Så blev det inte heller. Det slutade iaf med att jag och älsklingen åt massa god mat själva och vi har till och med gjort en tårta till efterrätt. Tur att en sak består trots att planerna ändras hela tiden, det är iaf att min älskling är med mig och det är absolute det bästa. 




 

Förrätt:

Toast med kyckling och curry röra/skagenröra, ett salladsblad och en gurkskiva. 






Huvudrätt:

Vitlökskroketter med baconlindadfläskfile och kyckling i gräddsås + lite sallad till det. 


   


Efterrätt:

Hemmalagad marängtårta, med fyllning av banan och vaniljkräm och chokladmousse och hallon på toppen. 


Nu skall jag fortsätta och mysa med min älskling, mamma kom nu också=)


Gott nytt år på er mina underbara läsare!!


Puss och Kram

Av Madeleine - 30 december 2011 11:51

Guud va jag sovit kasst, men sånt är livet, fått sova sisådär 6 timmar. Bläää min kropp är inte nöjd alls. Har snart legat i sängen i två timmar och bara legat. Känner att jag fötjänar det. 


Idag blir det jobb 16-21,, rätt gött med ett kort pass efter två stängningar:)


Nu skall jag fortsätta ligga i min säng mysa med Ricoh och Shandy, kolla lite hemsidor och sedan gå upp och göra mig en dunder frukost:D


Ikväll kommer min älskling hit, och gud va jag längtat efter den bästa killen i mitt liv<3

Av Madeleine - 29 december 2011 11:08

Igår gick det super bra med håret, dock var jag väldigt stressad där ett tag!

Slängde i mig mat för att sedan åka och stänga max:)

Stängingen var verkligen inte alls som den brukar, vi var efter som bara den. Vi hann dock ut i tid men ändå så gick allt förjävla segt. 


Hoppas på en mycket bättre stäning idag, så att vi lätt och smidigt kommer därifrån i tid:)

Idag tänkte jag ta en långpromenad och röra på fläsket lite. Sedan skall jag ta mig en dusch och bete mig almänt lat innan jag beger mig mot jobbet igen :) 


Jotex har fått in massor av fina panellängder så tror jag kan hitta mina fina gardiner där :)


Nu ligger jag och smågluttar på ronja rövardotter, men måste snart bege mig uppåt, eller egentligen behöver jag inte det för jag skulle inte gå upp förren vid 12. Men känner mig pigg och glad idag så upp och hoppa :)


Får se om jag slänger in något inlägg senare!!


Puss och Kram


Av Madeleine - 28 december 2011 09:50

Idag händer det saker :)

Skall sätta i hår igen:D


Först skall jag vakna till liv först, så underbart att ligga i sängen och lata sig, legat här i en timma nu :)

Inatt fick jag sova 10,5h det var riktigt skönt, måste verkligen försöka lära mig sova mer för jag mår så mycket bättre om jag frår en bra sömn :)


Nee nu skall jag upp äta frukost och dricka smoothie.. Nu får jag hoppa upp ur sängen Moa kommer hit snart för fan:D Ha en nice dag!


Puss och kram

Av Madeleine - 26 december 2011 20:30

Vad är det?

När min pojkvän är här är det verkligen inte något jag prioriterar. Detta innebär att han faktiskt varit här sedan i Torsdags<3


Tänkte iaf beskriva mina dagar lite kortfattat men ändå ingående så ni fattar vilken underbar helg jag haft<3


Torsdagen!

Jag jobbade 11-20 eller slutade väl vid 20.20 När jag slutade kom Jimmy in på asskontoret och sa att det var en kille i svart jacka och kort hår som sökte mig. Det fanns ju inga tankar hos mig att detta skulle vara min älskling som kom för att hämta mig och köra hem mig då han skulle vara ledig på fredagen. Guuuud så glad jag blev, helt otroligt!! 


Fredagen!

Jobbade 11-20, helt jävla störd dag, hur mycket folk som helst, alla skulle äta upp sig innan julmaten, hahah neee från 12-16/17 så var det bilar konstant i driven och mitt huvud blev allt tröttare, helt störd var jag till slut, orkade inte ett piss. Det var verkligen annorlunda, men på något sätt var det ändå riktigt kul att det gick så bra, allt rullade på och jag åkte hemåt för att dra vidare till svärmor en stund. När jag sedan kom hem så slog jag in julklappar tog mig en dusch och sen gick vi och la oss. 


Lördagen!

Julafton, det skulle bli den bästa julen någonsin. Jag började med att ge min älskling sina julklappar, jag tror han blev glad för dem, det var vad han sa iaf, sen jag gick och tog en kopp tee hos Moa, gav henne sina julklappar och sen åkte jag vidare, jag skulle damsuga, och laga mat, runt ett/två kom mamma, samuel och pappa hit, vi åt massa god mat och sen satte vi oss i soffan och glodde på tv. Kollade på kalle anka och efter det delade vi ut julklappar. Jag fick såå mycket roligt, en mixer från chilli, en smörgåsgrill också från chilli, en damsugare, massa pengar, ett par tofflor, godis och lite annat smått och gott. Jag bryr mig inte så mycket om julklappar, vill mest spendera dagen med dem jag älskar mest och det gjorde jag. Mamma och Samuel stannade tills efter svensson svensson och sen satt jag och Billy och as garva hela kvällen åt ett jätte roligt programm. Runt 24 någon gång kom Moa hit och vi tog oss en kopp tee till :), som sagt VÄRLDENS BÄSTA JUL!


Söndagen!

Minns knappt vad jag gjorde igår på dagen, gjorde säkert något vikigt. Ja just det jag var på hundklubben på morgonen och körde rapport, var svin kul och Shandy gjorde klockrena sträckor igen, likså Cordy, Ricans var lite sämre, han gillar verkligen inte detta värdet :P, men han gjorde så gott han kunde och gjorde två klockrena sträckor och två lite sämre. Denna gången körde vi med stör moment, där ingick de även två barn vilken var väldigt bra för Shandy! På kvällen blev det party på kärven, hade enormt roligt, dock blev dte riktigt varmt på dansgolvet, men vem bryr sig när man skall dansa!!


Måndag!

Idag då, idag gällde mellandagsrean!!! Johanna, Billy, Pappa och pappas tjej, det var vi som styrde bilen mot alla fulla butiker i Borås. Men kul det hade vi allt :), jag fick köpt en pjamas och en klänning. Sen fick jag lite för tidiga födelsedagspresenter, en micro av mamma och pappa<3 och ett våffeljärn från chilli av min pojkvän<3, såå glad över mina presenter och dem kommer användas flitigt framöver :D


Nu hörde jag älsklingens bil stanna utanför och jag skall sluta skriva. Han skall stanna en natt till och gå upp klockan halv fem imorgon för att kunna åka och gymma, imorgon morgon. Jag har verkligen världens bästa pojkvän och jag älskar han över allt annat på denna jord. 


Tack alla som står mig nära och gör mitt liv så jävla underbart, älskar er!!!

Puss och Kram

Av Madeleine - 22 december 2011 08:47

Shandy mår inte alls bra, hon gnäller konstant, hon har ont i sin lilla mage stackarn, först trodde jag det var för att hon ätit kattbajs så då fick hon skylla sig själv, men det var nog för att mamma kokade nötfärs igår med ris och gav dem det. Något som egentilgen skall vara bra för hundar men min lilla vovve tålde det inte. Rican fixar allt som vanligt. Han har mest stört sig på Shandys gnällande inatt.. 


Aja dags att bry sig om annat, jobb 11-20. Bettan jobbar samtidigt YIPPIIEE!!! Johanna är d och så är en tjej som kallas Mini där, as trevlig tjej från Borås :)


Puss och Kram

Av Madeleine - 21 december 2011 23:37

Nu skall jag sova, är verkligen super trött. Men haft en kul dag på jobbet som vanligt :)


Imorgon ringer klockan 8.30, tänke jag skulle få sova lite längre och skippa promenaden. Är förjävla trött i benen idag!!


men dags att somna i min nybäddade säng och inte nog med det så är jag nyduschad med :D


Nattii

Ovido - Quiz & Flashcards